Když prodej vázne: Co může odrazovat zájemce o koupi a jak to změnit
25. 6. 2025

Když prodej vázne: Co může odrazovat zájemce o koupi a jak to změnit

Prodáváte nemovitost, ale odezva je minimální nebo žádná? Nejste v tom sami. I zdánlivě atraktivní nabídky někdy míjejí pozornost potenciálních kupců. Často za tím stojí drobnosti, které si prodávající vůbec neuvědomují. Tento článek vám ukáže nejčastější důvody, proč prodej vázne, a nabídne praktické tipy, jak situaci změnit k lepšímu.

Proč se zájemci o koupi neozývají?

Prvním signálem, že se něco nedaří, je často nulová odezva, čili žádné zprávy, žádné prohlídky, žádní zájemci. Mnozí prodávající přitom věří, že nabídka je naprosto v pořádku. Mají přece pěkné fotky, napsali základní informace a cenu stanovili podle souseda odvedle. Jenže právě tady často vzniká problém. Špatně zvolená cena, i když třeba jen o pár procent mimo realitu trhu, může způsobit, že se nabídka úplně mine s tím, co kupující hledají. Když navíc chybí kvalitní prezentace, poutavý popis nebo atraktivní titulní fotografie, inzerát rychle zapadne mezi stovky podobných.

Dalším častým úskalím bývá rozsah informací. Pokud zájemce nenajde odpovědi na své základní otázky, například jaké jsou náklady na provoz, jak je řešeno vytápění nebo stav technické dokumentace, jednoduše pokračuje dál. V některých případech navíc inzerce běží jen na jednom serveru, což výrazně snižuje šanci, že se k nemovitosti vůbec někdo dostane. Drobné přehlédnutí se tak může stát zásadní brzdou celého prodeje.

Jak problémy otočit ve svůj prospěch a prodej rozhýbat

Dobrá zpráva je, že většinu překážek lze poměrně snadno odstranit, pokud víme, kde hledat. Prvním krokem je důkladná revize celé nabídky: od ceny přes fotky až po samotný text inzerátu. Vyplatí se nechat si poradit od někoho, kdo má s realitami zkušenosti a vidí věci z odstupu. Například profesionální fotografie, správně nastavené osvětlení a úklid prostoru dokážou udělat z průměrného bytu lákavý domov. Stejně tak dobře napsaný popis by měl nejen informovat, ale i vyvolat emoci a vzbudit v zájemci chuť přijít se podívat osobně.

Zároveň je důležité nabídku správně zacílit a dostat ji k co nejširšímu publiku. To obnáší nejen inzerci na různých realitních serverech, ale i aktivní propagaci na sociálních sítích nebo oslovení zájemců z databází. V tomto ohledu je spolupráce s makléřem často zásadní. Nejen kvůli kontaktům, ale i kvůli cenným zkušenostem s vyjednáváním, přípravou smluv nebo kontrolou dokumentace. Nejde o to, aby za vás někdo všechno udělal, ale aby vám pomohl udělat to správně hned napoprvé.

Prodej nemovitosti není jen o tom vystavit ji online a čekat. Úspěch často stojí na detailech, které pomohou k tomu, že si vaší nabídky vůbec někdo všimne. Pokud máte pocit, že se kolem vámi nabízené nemovitosti nic neděje, možná je čas podívat se na ni novýma očima, ideálně s pomocí někoho, kdo se v realitním světě denně pohybuje.

Pokud si nejste jistí, kde se může skrývat slabé místo vaší nabídky, neváhejte se na mě obrátit prostřednictvím kontaktů uvedených na tomto webu. Společně najdeme cestu, jak vaši nabídku zviditelnit a posunout vás blíž k úspěšnému prodeji.

Martina Šlesingerová
Autor: Martina Šlesingerová

Moje cesta v práci na realitním trhu začala před 15 lety, kdy jsme s partnerem hledali své vlastní bydlení. Tehdy jsem četla inzeráty v místním tisku, prohlížela vývěsky, pročítala tehdy nevelké množství nabídek na netu a chodila na prohlídky. Hodně mne zaujal tento obor, protože mne baví práce s lidmi, jsem kreativní a mám ráda pohyb, tak jsem za pár měsíců  rozšířila řady jedné RK.

Ve spolupráci s franšízovými Realitními kancelářemi jsemza ta léta  nabyla hodně zkušeností, uzavřela stovky obchodů, ale nakonec jsem se rozhodla před půl rokem pro sólo dráhu. Absolvovala jsem různá školení a rozšířila si tak své znalosti, abych mohla poskytovat své služby klientům ještě na vyšší úrovni.

Svoji práci nedělám na velké množství najednou , avšak se zaměřuji na kvalitu odvedené práce. Zajišťování bydlení by mělo být v pohodovém duchu, proto se snažím i takto přistupovat ke všem nemovitostem a klientům. Ke každé zakázce přistupuji individuálně, zajišťuji pečlivě veškerou přípravu prodeje od technických informací, přípravu vlastní prezentace včetně home stagingu , získání kupce za nejlepší cenu, až po finální administrativu. Dle potřeby zajišťuji pro klienty i financování, kde spolupracuji s finančními poradci pracujícími pro všechny banky. Takto mohu kupujícím pomoci najít nejvýhodnější úvěr pro své vysněné bydlení. Uzavřený obchod pro mne končí až vlastním předání klíčů novým majitelům….

Zajišťuji prodeje jak bytů, domů, pozemků a také v menší míře i pronájmy k bydlení, ale i komerci.

V posledních 6 letech jsem začala spolupracovat s developery, v prodeji bytů a také rodinných domů, což mne velmi začalo bavit. Rovněž mám zkušenost při prodeji developerských pozemků. Díky tomu, že mne velmi baví interiérový a zahradní design , jsem schopna se podílet přímo na projektech a být takto přínosem jak pro investora, tak samotného vlastníka nemovitosti. Proto bych také ráda tímto směrem pokračovala. Nic méně se velmi ráda  budu s pokorou věnovat prodeji i jiných nemovitostí po celém Zlínském kraji , ale také ČR.

A co dělám  ve volném čase ?

Největším koníčkem je cestování a to i do dalekých zemí - miluji JV Asii, mám ráda architekturu starých měst  a kultury všech zemí. Doma si hlavu čistím prací na zahradě, kde mne baví zahradní architektura, pěstování květin a vše kolem bylin , vaření a zdravý životní styl.Také mám ráda pohyb - turistika, jóga, kolo v zimě miluji lyžování…

Cílem mé práce je pomáhat lidem najít domov, vážím si každé vložené důvěry v prodeji a těším se na další spolupráci …třeba s vámi ….

Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb. Další informace o cookies najdete zde.

Nastavení